PC PlayStation Reviews Videos Xbox

The Walking Dead Michonne E2: Give No Shelter

Telltale Games presenteerde een tijdje geleden de eerste aflevering van een spin-off serie in het The Walking Dead Universum, met Michonne – die we ook al kennen uit de televisieserie – in de hoofdrol. Lees hier onze review van The Walking Dead Michonne: Episode 2 Give No Shelter, en klik hier voor de review van de eerste aflevering van de driedelige reeks.

WDM_102_Grab_1920x1080

The Walking Dead Michonne: Give No Shelter gaat meteen verder waar Episode 1 gestopt is en in korte flashbacks komen we ook meer details te weten over het verleden van Michonne en het lot van haar kinderen. Voor wie even een opfrissing nodig heeft, Michonne, Pete en Chloe zitten gestrand op de basis van Norma en haar al even charmante broer Randall, en een ontsnappingspoging wordt dan ook ondernomen. In ware TWD-stijl verloopt dat uiteraard niet volledig zoals gepland.

WDM_102_Pets_1920x1080

De gameplay van de tweede aflevering van de Michonne-minireeks is erg gelijkaardig aan dat van het eerste deel. Actiescenes zijn vlot, cinematisch en goed uitgewerkt en zijn bovendien in overvloed aanwezig in Give No Shelter. Ook zal je vergeleken met episode 1 moeilijkere keuzes moeten maken die een erg grote invloed zal hebben op de volgende aflevering. In Give No Shelter volgt het ene spannende moment de andere op, en je kan absoluut wel stellen dat deze reeks ontzettend veel nadruk legt op de actie. Uiteraard is er geen gebrek aan emotionele storytelling, toch ook iets waar Telltale in uitblinkt en dat wordt nog maar eens bewezen in Give No Shelter. De keuzes die je maakt zullen vooral invloed hebben op het karakter van Michonne en hoe de andere personages daarop zullen reageren. Tot slot zijn er in Give No Shelter een aantal nieuwe personages waarmee je kennismaakt en krijgen Michonne’s flashbacks over haar kinderen meer opheldering en meer diepgang.

WDM_102_Busted_1920x1080.jpg - Windows Photo Viewer

Audiovisueel is de game natuurlijk identiek aan de eerste aflevering en voor ene uitgebreide analyse van de audiovisuele prestaties kan je terecht bij onze review van Episode 1. Wel is ook Episode 2 een van de mooiste games die Telltale heeft gemaakt, zij het dan niet met een aantal kleine technische problemen met de framerate. Gelukkig komen die niet veel voor en is ook de tweede aflevering van Michonne een prima visuele ervaring.

Eindwoord The Walking Dead Michonne: E2 Give No Shelter Review

WDM_102_Underwater_1920x1080.jpg - Windows Photo Viewer

Give No Shelter gaat verder op de eerste aflevering en doet dat meer actie, meer spanning en belangrijkere keuzes. Hoewel je deze aflevering voor amper vijf euro binnenhaalt, vinden we het wel jammer dat de speelduur van andere Telltale-games niet wordt geëvenaard – na een dik uur heb je Give No Shelter uitgespeeld. Maar dat is gelukkig wel een dik uur vol spanning en sensatie.

The Walking Dead Michonne Episode 2: Give No Shelter

Ontwikkeld en uitgegeven door Telltale Games

Gespeeld op PS4. Ook verkrijgbaar voor PS3, Xbox 360, Xbox One. Later verkrijgbaar op PC, Android en iOS.