Tales from the Borderlands: Escape Plan Bravo Review

De Tales from the Borderlands reeks wordt terecht beschouwd als een van de beste werken van Telltale Games en gelukkig liet de vierde aflevering – Escape Plan Bravo – niet te lang op zich wachten. In de voorlaatste episode proberen onze twee hoofdpersonages Rhys en Fiona samen met hun entourage het kantoor van niemand minder dan Handsome Jack te bereiken. Escape Plan Bravo neemt onze helden van Pandora dus terug naar de plaats waar het allemaal begon: Hyperion.

butt-stallion (Custom)

Ook de vierde aflevering biedt alle elementen uit de vorige delen van de reeks, maar dan nog eens uitvergroot. Reken dus op meer humor, meer actie maar ook meer betekenisvolle en emotionele momenten. Het team staat onder druk van Vallory om een machtig voorwerp te stelen van Handsome Jack, en Rhys en Fiona beramen al snel het ideale plan om deze gevaarlijke missie uit te voeren.

right-stuff (Custom)

Waar de nadruk bij de vorige afleveringen eerder bij de twee hoofdpersonages ligt, is het duidelijk dat vele van de side characters sterk benadrukt worden in Escape Plan Bravo. Zo zien we dat de altijd grappige en charmante Scooter een belangrijke rol krijgt, blijkt een bepaald personage volledig andere intenties te hebben dan verwacht en uiteraard wordt de schattige Gortys-robot niet vergeten.

scooter (Custom)

Intense momenten zijn er zeker en vast in de vierde aflevering. Escape Plan Bravo is prima speelbaar in een uur of twee, maar eens je begint wordt het wel erg lastig om de controller neer te leggen. Je mag je verwachten aan intense QTE-scenes en vooral veel beslissende momenten die een grote impact hebben op de laatste aflevering van de reeks. Omgekeerd geldt hetzelfde: Escape Plan Bravo verschilt afhankelijk van de keuze die je maakte in de vorige aflevering. Sterker nog, we worden al met dit fenomeen geconfronteerd in het begin van de episode, die een volledig andere twist geven aan de manier waarop het verhaal ontrafelt.

helios-approach (Custom)

Visueel is Escape Plan Bravo iets minder sterk dan de andere Tales from The Borderlands afleveringen. Sommige scenes zijn namelijk in een soort van split-screen, om de interactie tussen personages weer te geven die zich op andere gebieden bevinden. Tijdens die korte scenes was grafisch niet alles dik in orde wat leidde tot onscherpe beelden. Gelukkig zit het met de rest van de game helemaal goed. Ook Escape Plan Bravo wordt van passende muziek voorzien die je helemaal in de typische sfeer brengt.

Tales from the Borderlands Episode 4: Escape Plan Bravo

ontwikkeld door Telltale Games in samenwerking met Gearbox Interactive

gespeeld op PS4, ook verkrijgbaar voor PS3, Xbox 360, Xbox One, PS Vita, PC, Android en iOS